Meld- en Adviespunt

Meld grensoverschrijdend gedrag of vraag advies, geheel vrijblijvend en vertrouwelijk

Melden vraagt moed. Dat begrijpen wij. Daarom kun je hier vertrouwelijk contact opnemen met ons meld- en adviespunt (MAP) waar vertrouwenspersonen voor je klaar staan. Door contact met ons op te nemen zet je nog niets in gang, tenzij jij dat zelf wilt. Wij helpen en adviseren jou hierbij. 

Waar wordt het MAP voor gebeld?

Ik zoek advies over grensoverschrijdend gedrag

Ik wil een gesprek met iemand voeren

Ik wil (vertrouwelijk) misbruik melden

Ik word geïntimideerd

Ik heb het vermoeden dat iemand misbruikt wordt

Ik wil melden of advies krijgen

Heb je als lid van een gemeente of kerk een vraag over wat jij hebt meegemaakt aan grensoverschrijdend gedrag? Of denk je erover een melding te doen?

Bel vertrouwelijk 085 - 488 14 40  (binnen kantooruren)

Stuur een (anonieme) e-mail

Kan SEM iets voor mij betekenen?

Heb je een vraag of ben je op zoek naar duidelijk advies? Bellen met het meld- en adviespunt (MAP) voor raad en advies kan altijd via 085 - 488 14 40. Ook bij een vermoeden of een negatieve ervaring kun je met ons contact opnemen. In alle gevallen kun je anoniem blijven en heeft het gesprek zelf geen juridische consequenties. Samen met het MAP bespreek je welke vervolgstappen eventueel nodig zijn.

Heb je als lid van het leidersteam binnen een gemeente, kerk of organisatie vragen over grensoverschrijdend gedrag? Je kunt in dat geval het beste hier contact opnemen.

Zie ook de volledige klachtenprocedure.

 

In het kort

Advies vragen
Neem contact op met het bevoegd gezag van je gemeente/ kerk of organisatie of bel met het MAP via 085 - 488 14 40 voor advies, ondersteuning en/ of bemiddeling. Ben je volledig overtuigd over hoe te handelen en wil je een klacht indienen? Ga dan naar stap 1.

1

Week 1 - Klacht indienen
Schriftelijk indienen van klacht bij de Klachtencommissie (hierna KC) via [email protected] (Ambtelijk Secretaris) 

2

Week 4 - Bericht over ontvankelijkheid
De KC verklaart de klacht binnen 4 weken na het indienen gegrond of niet (zo niet, eventueel aanvullen met documentatie)

3

Week 6 - Klacht bekend bij direct betrokkenen
Kennisgeving van klachtenbehandeling naar betrokkene en bevoegd gezag van de gemeente/ kerk of organisatie

4

Week 14 - Mondeling verhoring
Partijen worden gehoord, eventueel apart en/ of met getuigen

5

Week 20 - Uitspraak
De KC doet binnen zes weken na het mondeling overleg schriftelijk en gemotiveerd uitspraak